V posledných týždňoch sme zamakali na vyhodnocovaní nových chýb. Väčšinu z nich si môžete vyskúšať aj bez prihlásenia, stačí zadať URL do SEO Auditora:
1. Upozorní, ak Google môže odignorovať canonical
Auditor vám nepovie len to, či tam je alebo nie je canonical tag. Ale pozrie aj na cieľovú URL a upozorní vás,
- či je kanonická stránka dostupná (má stavový kód 200),
- nakoľko je duplicitný titulok, hlavný nadpis a ďalší obsah,
- Či sa jedná o self-referential canonical (vedie sám na seba) a netreba ho teda riešiť,
- na jeden klik si viete zobraziť, či Google canonical prijal alebo ho ignoruje.
Takto vyzerá výsledok pre url https://www.sme.sk/?ref=menu, ktorá je skanonizovaná na https://www.sme.sk:
Po kliknutí na “Check it” sa vám zobrazí, či Google vyhodnotil canonical podľa zadania:
2. Upozorní na nesprávne popisky obrázkov
Okrem upozornenia na chýbajúci alternatívny popisok (alt), Spotibo varuje aj pred ďalšími názvami, ktoré sú pravdepodobne nesprávne. Napríklad ak popisok obsahuje len názov ako “image”, “obrázek”, názov súboru a ďalšie divnotvary.
Vo výsledku to potom vyzerá takto:
3. Kontroluje správnosť hreflang tagov
Analýza hreflangov kontroluje, či sú jazykové mutácie:
- Správne definované – upozorní, ak je chyba v nejakom jazyku či regióne.
- Upozorní, ak sa na stránke nenachádza okrem hreflangu aj spätný odkaz na ostatné jazyky.
Príklad pre Bonami.sk:
4. Upozorní, ak stránka nie je HTMLko
Občas sa stane chyba na serveri, že síce sa stránka javí ako HTML, no server deklaruje, že sa jedná o iný typ obsahu. To môže vyhľadávač zmiasť:
5. Info o stránkovaní
Ak je na URL definované stránkovanie, dozviete sa to. Príklad pre https://www.sme.sk/?page=2:
6. Analýza presmerovaní, redirect chain
Pre zadanú URL sa vám zobrazí, či bola presmerovaná, akým spôsobom (či 301, 302 a pod.) a koľko skokov presmerovanie obsahuje.
Príklad pre http://sme.sk:
Zacyklené presmerovanie, tzv. redirect loop vám tiež neujde:
7. Analýza odkazov a kontrola HTTP hlavičiek
Analýza odkazov vám prezradí, či ich na stránke je nie priveľa. Aké majú anchor texty a či sú nofollow. Príklad pre Alza.sk:
Rovnako to platí aj pre HTTP hlavičky:
8. Lepší odhad závažnosti chýb
Veľmi bojujeme s tým, aby sme závažnosť chýb vyhodnocovali čo najpresnejšie. Keďže napríklad noindex na stránke je niekedy veľká chyba, inokedy želaná vlastnosť (napr. na testovacej verzii webu).
Posledné čo by sme chceli, je strašiť užívateľov, že majú zlý web. Na druhú stranu nemôžeme zabudnúť upozorniť na potenciálny prúser. Preto ako “chyby” (errors) po novom označujeme len 100%né pochybenia. Napríklad ak stránka nemá definovaný žiadny titulok.
A potenciálne závažné hrozby, ktoré je nevyhnutné skontrolovať, označujeme ako “urgent warning” (závažné upozornenie). Príklad pre ZOOT.cz:
9. Analýza interného prelinkovania
Doteraz sa zmeny týkali predovšetkým auditu jednej stránky. Avšak zapracovali sme aj na audite celého webu, predovšetkým na analýze interného prelinkovania.
Ak ste si dávnejšie v zozname URL pridali stĺpec “Incoming link texts or ALT”, zobrazili sa unikátne anchor texty či popisky obrázkov, ktoré na URL viedli.
Teraz si navyše môžete u každého anchor textu rozkliknúť, z akej URL vedie. Napr. ak si vyfiltrujete nič nehovoriace anchor texty “klikni tu”, hneď si viete zobraziť, na akej URL sa vyskytujú.
Taktiež teraz zaznamenávame takmer všetky cesty, ako sa vyhľadávač k URL dostal. Nesledujeme len bežné odkazy, ale aj “odkazy” skrz canonicaly, stránkovanie a mnohé ďalšie.
Príklad pre SME.sk:
Čoskoro vydáme aj ďalšie zlepšenioa. Napríklad budeme sledovať duplicity vznikajúce zmenou protokolu (http vs https), www vs. bez www, prehodenie parametrov,… no nebudem predbiehať. Ak chcete vedieť o nových funkciách ako prví, prihláste sa k odberu noviniek :).