Projekty vydavateľstva Petit Press navštívi približne dva milióny používateľov mesačne. Spolupracujeme od roku 2013.
Zadanie
Základné očakávanie od klienta znie: „Chceme, aby bol obsah, ktorý vytvárame na internete, čo najdostupnejší našim čitateľom.
Cieľom SEO pre spravodajstvo je zvyšovanie návštevnosti, predovšetkým akvizícia nových používateľov. Úspešnosť e-commerce projektov závisí od nárastu počtu objednávok.
Ako sme začali?
Stretli sme sa so zadávateľom a podrobne prebrali ciele, aktuálny stav a možné cesty, kadiaľ sa vybrať. Od začiatku sme teda mali na stole vyložené všetky karty a vedeli, ako s nimi budeme hrať.
Na jednu loď
Kvalitné SEO vychádza z dobre navrhnutého webu (ekosystému webov) a koncepčného uvažovania v rámci marketingovej komunikácie. A tiež zo skvelo zohraného tímu, kde každý vníma svoju úlohu.
Oboje zaistili školenia pripravené na mieru. Projektoví manažéri a programátori tak získali väčší vhľad a istotu vo vnímaní SEO.
Hodnotenie prínosu školenia
Princípy, procesy, postupy
Aby sa chuť do zmien, ktorú školenie vyvolalo, čo najlepšie odrazila na celom projekte, nastavili sme jasné procesy.
- SEO checklist: Súhrn kontrolných bodov, ktoré je potrebné počas redizajnu alebo po spustení nového webu skontrolovať.
- SEO stratégia: Pre Petit Press bola veľmi špecifická. Vydavateľstvo vlastní väčšie množstvo webov, ktoré sa môžu navzájom podporovať. Popritom musia efektívne propagovať ďalšie projekty a byť neustále prívetivé pre používateľov.
- Nastavenie SEO analytiky: SEO je celkom dobre merateľné. Aspoň v prípade, že meranie správne nastavíte.
Dobrá analýza – polovica úspechu
SEO často zasahuje do štruktúry webu, obsahu, do technických detailov a ovplyvňuje aj komunikáciu navonok. Zmeny môžu byť mierne alebo razantné. Ich správnosť vždy stojí na vstupných analýzach.
Technická SEO analýza
Odhaľuje nedostatky, ktoré bránia vyhľadávačom nájsť a správne vyhodnotiť obsah na webe a obsahuje odporúčania, čo s nedostatkami robiť a s akou prioritou.
Po realizácii navrhnutých krokov, je výsledkom web, ktorý nehádže vyhľadávačom polená pod nohy a realizované SEO aktivity majú maximálny možný efekt.
Analýza kľúčových slov
Analýza pomôže zistiť, aké informácie sú dôležité pre používateľov a ako, prípadne ako často, ich používatelia hľadajú.
Súčasťou odporúčaní môže byť odhad toho, čo zapracovanie kľúčových slov prinesie. Analýza sama občas býva základom pre návrh informačnej architektúry webu a slúži pre prácu s nadpismi a titulkami.
Stratégia link buildingu
Vďaka stratégii link buildingu nachádzame cesty k získavaniu hodnotných spätných odkazov. Stratégia pomáha projekt podporovať tiež na ďalších úrovniach marketingu a podnikania.
Ukážky analýz
Ukážka problému v technickej SEO analýze.
Ukážka z analýzy kľúčových slov.
Realizácia, vyhodnocovanie
Analýzy a stratégie sú základom pre prácu všetkých členov tímu. Uvedomujú si priority a dôležitosť jednotlivých krokov. Vďaka tomu majú často na mesiace dopredu danú agendu svojich činností, upravenú na základe časových i rozpočtových možností.
Vždy majú chrbát krytý svojim SEO konzultantom a vždy tiež vedia, prečo danú aktivitu robia a ako ju vyhodnocovať a určovať jej úspešnosť. SEO je nikdy nekončiaci kolobeh činností. Len tak môže byť úspešné.
Priebeh prác na SEO.